Twiiliight

Alla inlägg den 7 oktober 2009

Av Twiiliight - 7 oktober 2009 20:00


 



Först vill jag bara säga att jag översatt denna texten från engelska till svenska, det tog mer än en timme.

Så hoppas att ni tycker om den :)




Metro har en intervju med Taylor medan dom fortfarande var i Vacouver!


Fråga. Hur är det att vara tillbaka på inspelningarna?
Svar. Det är bra. Jag är helt ivrig med att vara tillbaka och att träffa gänget och den nya regisörren, Chris Weitz. Det har rätt så rolight än så länge och filmen ser bra ut, Så jag kunde inte fråga efter mer.

F. Och du har en stor roll denna gången.....

S. Den är lite större, ja!  Det är spännande eftersom jag är ivrig att få liv i den nya Jacob Black, speciellt för fansen.

F. Du ser ut som en 80-tals rockare med ditt långa hår!

S.Ibland ser jag mig själv i speglen och känner inte igen mig. Det är faktiskt en peruk. Den är limmad till mitt huvud där framme och den kliar ibland. Du kan se snöret om du tittar närmare, men det ser man inte när man filmar. Det ger mig en annorlunda look. Jag ser inte ut som mig själv. Men det är roligt.


F. Den största förändringen är din kropp. Du fick gå upp 15 kilo muskler för denna rollen, är det rätt?
S. Aa det fick jag. När jag spelade i  "Twilight", Jag visste var min karaktär skulle göra i resten av filmerna, så självklart visste jag att jag hade jobb framför mig! Så snabbt jag slutade filma "Twilight", Jag kom hem, gick jag till gymmet och jobbade väldigt, väldigt hårt, och här är jag nu, filmar in "New Moon", 15 kilo tyngre.


F. Och gör du dina egna stunts?.
S. Än så länge. Nu försöker vi inte jinxa det, men igentligen får du en evolution i början av filmen. Dom tog mig till ett gymnastiksal för att visa mig vad jag kunde göra. Dom satte mig på såna träningscyklar för att se hur bra jag kunde göra. Igentligen tror jag att de bara ville se hur mycket de skulle låta mig göra.Än så länge, har jag gjort allt, så jag hoppas att det inte förändras för mycket. Stuntens är väldigt roliga.


F. Har du en persolig tränare?
S. Ja, Jag hade en tränare som jag hade hela tiden och jag har att tackar gonom för det!


F.Hur är det att arbeta med Chris Weisz?
S. Chris är fantastik. Han är otrolig begåvad och han gör ett bra jobb. Allt ser rätt så bra än så länge och jag vet att det kommer fortsätta så. Men på andra sidan, är inspelningplatsen lugn och avslappnande och vi har det jätte trevligt. Ibland undrar du, "Hur ska han göra detta? Hur ska han skapa ett så underbart arbete och ska vi har det roligt när vi göra det?" Chris har definetivt tagit kontroll, och han är rolig att vara omkring me.

F. Var är den största utmaningen just nu?

S.Det är faktisk samma utmaning som den första, och det är vädret. Det är ganska roligt eftersom i  "Twilight" saga är det den enda filmen vi fick sluta filma när solen kom fram. Så när det är soligt, måste vi se spelningarna eller sluta filma. 


F. Låt oss gå till din karaktär Jacob. Han är förälskad i Bella.....
S. Jacobs kärlek för Bella är väldigt intensivt. Han är alltid där för Bella, ingen fråga om det. Även om hon är kär in en annan kille....eller vampyr!


F. Hur förbredde du dig för rollen?
S. Jag studerade mycket i den första filmen. Innan jag började spela in "Twilight", läste jag lite om the Quileute triben, och legender och myter, ja om allt om dom. Och när du blev skickad till Portland, Oregon för att filma,  var jag tillgänglig att träffa 10 Quileute tribal medlemmar. Jag pratade med dom och jag lärde mig att dom är inte sån stor skillnad än mig, och det va väldigt oväntad.


F. Pratade du nånsin med Stephenie Meyer om rollen Jacob?
S. Det var väldigt coolt eftersom ibland kommer hon till inspelningarna för att se hennes favorit scener. I början av spela in filmningen, gav hon en lista av hennes favorit scener, som hon ville vara där. Du har den bästa personen att fråga råd om. Som om dy har en fråga, kan du bara gå till henne och fråga.


F. Vad är din mest spännande scen i "New Moon"?
S. Det är svårt att välja. Som sagt, gillar jag verkligen stunten så jag hade väldigt roligt med motorcyklarna. Jag fick åka på en motorcykel väldigt snabbt och jag jag fick slira. Det va coolt. Och jag gilla också mycket seriösa scener, och känslosamma scener, som när Jacob och Bellas göra slut scen, vilket det var första gången Bella ser Jacob efter han har fövandlas till en varvulf, Och det är väldigt känslosamt. Jag tycker synd om Jacob bara genom att läsa böckerna, men nu är jag karaktären, jag tycker synd om killen! Det är faktisk synd.


F. Är Jacob outsider som Edward?
S. Ja, Det kan jag säga lite. Jacob är en väldig intressant karaktär eftersom han är definitivt känner sig om en outsider eftersom han inte går i samma skola som alla andra, han är på bokning. Men Bella tar han ut av allt det. Också, Jacob tar Bella ut ur hennes stora desperation som hon är i. Hon vill ta livet av sig själv, hon är så ledsen. Jacob är hennes sol. Han ger henne hennes livtillbaka från den djupa hålet.


F. Jacob gillar Bella. Vilken slags tjej gillar Taylor då?
S. Någon som kan vara sig själv. Någon som kan öppna sig själv upp och vara fri. Inte vara nån annan än sig själv.


F.Har du, Kristen och Rob kommit nära?
S. Ja, det är väldigt roligt. Vi alla kommer överens med varandra och vår kemi utanför inspelningrna kommer hamna på inspelningarna.


F. What is a typical day on the set for you?
S. I have very early wake-up calls. I'm usually waking up at 4:30 or 5, and we don't usually finish until about 5 or 6 at night. But we usually go out after, just explore the restaurants in town. It's been a lot of fun so far.


F. Vad gör du när du inte är på scenen?
S. väl, Jag har varit upp tagen med "Twilight" saga within förra året. Det har varit galet, men det har varit roligt. Vi gjorde många, många offentlighet. Jag fick resa till så många platser i världen. Jag fick åka till Australien, Tokyo m.m Jag fick åka runt. Så ja, det har varit kul. Det håller mig absolut upptagen.


F. Är du redo att förändra ditt liv och att inte gå på gatan utan fans och paparazzi?

S. Jag tror det. Jag är inte säker än!


F. Vad skulle du göra om du inte var en skådespelare?
S. Jag skulle förmodlingen spela nån sport. Jag skulle ha spelat fotboll och baseboll hela mitt liv. Jag skulle definitivt skriva också och men jag är glad att jag är en skådespelare.


F. Vilka är dina favorit skådisar?
S. Jag gillar verkligen Denzel Washington, Brad Pitt och Matt Damon.


F. Och vad om skådeselskor?
S. Det varierar mycket.  Det brukade vara Jessica Alba som längst, och jag brukar  byta till Megan Fox.

F. Och alla heta tjejer!

S. Yeah, yeah, yeah! (skratta)


F. Vad för slags filmer gillar du?
S. Jag gillar ofta action drama filmer. Jag gillar "The Dark Knight", "Iron Man", Och jag gillar"Bourne" serien.


F. Är du inte invecklad i nån sorts hip hop show?
S. Nej! Jag måste få bort det eftersom jag gjorde det när jag var i  I need to get that off because I did it when I was -års ålden och jag gjorde det för ca 6 månader sen var jag färdig med det. Och jag kan inte dansa alls, så jag måste "rensa" bort det.


Av Twiiliight - 7 oktober 2009 19:44

 


Dagens bild.....Robert&Kristen flummar sig lite :)

Av Twiiliight - 7 oktober 2009 14:18

Här har vi några av Twilights skådespelarna som hamnade på heta sjärnor under 30.


Kristen Stewart, 19

Robert Pattinson, 23

Taylor Lautner, 17
Cam Gigandet, 27
         
Av Twiiliight - 7 oktober 2009 14:13

To me, it was like you were some kind of demon, summoned straight from my own personal hell to ruin me.

- Edward Cullen

Presentation


Twiiliight

Omröstning

Vilken Twilight-film var bäst
 Twilight
 New Moon
 Eclipse
 Breaking Dawn del 1
 Breaking Dawn del 2
 Både Breaking Dawn delarna
 Alla
 Ingen av dem

Frågeruta

46 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards