Twiiliight

Alla inlägg den 21 oktober 2009

Av Twiiliight - 21 oktober 2009 18:42

Heej alla....Jag vill bara säga att jag har köpt Bellas Armband...så klart inte den riktiga men så nära så att det kommer iallafall....så här ser den ut :)


 



Av Twiiliight - 21 oktober 2009 16:59

 


Två olika bilder, men samma person (Jacob Black)

Vilken bild tycker ni? 1 eller 2 ?

:)

Av Twiiliight - 21 oktober 2009 15:44

Bara så att ni vet New Moon biljetterna är till salu......:)



Ska köpa :) Nån mer än mig?

    


Av Twiiliight - 21 oktober 2009 15:30


Gordon.jpgHär har du en intervju med Kiowa Gordon som spelar Embry. Detta är del 2 av intervju...


Kan du berätta lte om din indiska härstam?

Kiowa Gordon: Vår stam kallas Hulapai, och vi är i nord Arizona. Vi sitter på toppen av Grand Canyon och brukar leva där för ca 10 år sedan. Vi tar ofta resor tillbaka.


New Moon är din första film, hur var castingprocessorn?

Dom hade öppencasting här i Phenix, och jag gick dit. Jag skulle till kyrkan med min mamma ute i Cave Creek, och Stephenie Meyer går också till den kyrkan. Så hon typ hjälpte mig med den.


Förslog Stephenie dig?

Ja, hon sa till producenten, tror jag, och gav mig en "audtion".


Så du har aldrig agerat innan?

Nej.


Ville du bli en skådespelare?

Deffinitivt.


Känne du nån av gänget innan du startade?

Nej, Jag träffade Alex Meraz på provspelningen.


Hur kom vargarna tillsammans som en pack?

Dom fick en personlig tränare, och vi gick på träningspassen och lärde känna varandra. Vi såg varandras styrka och pushade varandras knappar; vi blev närmare under tiden. Vi gick och åt och tittade på filmer tillsammans...


Vilka filmer?

Allt vi kom överns om! Vi alla gillar Ingourious Basterds. Det var väldigt roligt.


Hur skulle ni startade innan en scen?

Vi bara tog av oss våra rockar, tog på oss våra "game faces" och gjorde vårt bästa.


Så ni spenderade mycket tid "topless"?

Yeeeeep! Det var väldigt kallt i början när bi kom till Vancouver.


Vilken är din favorit scen ?

Jag kallar den “muffin scenen.” Det är precis efter Bella få reda på att vi alla är varvulvar, och vi tar henne till Emilys hus medan Jacob, Paul&Sam är i skogen och tar hand om varg business.


Och du äter muffins.

Ja, mycket.


Vilken slags?

Några köpta muffins. Dom smakade inte så gott!


Vad gjorde du på spelningen när du hade paus?

Jag sitter och tänker på vad vi ska göra den dagen, jag tänker på scenerna. Jag lyssnar på musik och försöker att fokusera.


Vilken slags musik gillar du nu i dessa dagarna?

Detta band som Chaske har fått mig att gilla som kallas Phoenix. Och Grizzly Bear.


Var det nån på spelningen som tog dig under armen och gav dig några bra råd?

Bara vargpacken. Vi hjälpte varandra och gav varandra råd.


Har någon försökt förbereda för vad som kommer att hända när filmen kommer ut?

Dom försöker! Dom säger att det kommer bli mer galet än vad jag har sett. Dom säger att jag inte kommer kunna gå ut ur mitt hus. Men jag tycker det är bara prat.


Känner folk redan igen dig i Arizona?

Ibland, ja. Dom bara tittar ifrån och börja skratta och viskar till sina kompisa, men jag vet avd dom pratar om för jag kan höra dom.


Har du set den färdiga filmen än?

Nej. Jag såg en bit med Stephenie ett par månader sedan. Det var väldugt bra. Jag är säker att den kommer vara 100 gånger bättre när den kommer ut.


Hur är det att filma tredje filmen, Eclipse?

Det har varit mer roligt med killarna vid denna tiden. Vi kännde redan varandra, och vi hade nya saker att prata om, en ny direktör, och vi har faktisk scener med the Cullens.


Har du några andra project på gång?

I Maj, Kommer jag filma in en ny film som heter "Into the Darkness". Det är en skräck film.


Så, vad vill du säga till dina fans som är rädd att gå fram till dig? Dom skrattiga.

Det är okey att gå fram till mig. Jag bits inte!


Ge mig ett ord som beskriver varje skådespelare: Taylor Lautner [“Jacob Black”].

Oskyldig


Bronson Pelletier [“Jared”].

[skratt] skämtare!


Tyson Houseman [“Quil Ateara”].

Smart.


Kristen Stewart [“Bella Swan”].

Tuffing.


Gil Birmingham [“Billy Black”].

Pappa!


Chaske Spencer [“Sam Uley”].

Ledare.

Av Twiiliight - 21 oktober 2009 14:30


Alex-Meraz.jpg
Alex Meraz. Photo by John Russo.
Här är en intervju med Alex Meraz som spelar Paul i New Moon.
Det finns 2 delar med intervjuven en med Alex och en med Kiowa.
(DEL 1 )



Hur kom du in till New Moon? 

Alex Meraz: det var väldigt konventionell. Jag var på en öppen rollbesättning- dom letade efter infödda skådespelare- så jag gick och jag fick lyckligtvis rollen. En av direktörerna var också en infödd. Jag hade fått rolen av hennes filmer innan. Jag skickade min orginela band. Hon gillade den, men hon tyckte att vi kunde göra bättre. Så hon tog mig till L.A Jag gav en snurr, och så fick jag rollen.


Hade du sett första Twilight filmen?

Nej, det hade jag inte, men efter jag fick rollen. Jag köpte en kopia och tittade på den medan jag va på filmningen.


Vilken är din favorit scen?
Hoppa av klippa scenen var den roligaste för att hela vargpacken var där och vi hoppade av dessa 50 meter matriall saker på luftmadrasser. Det va kul och vi fick göra våra egna stunts.


Hade ni inte några stunt dubblare?

Nej! Dom ville, vi ville inte; vi ville göra våra egna stunts. Vi fick träna 2 bra dagar, 8 timmar varje dag med bara att hoppa, och lärde oss att landa säkert. En av dagarna (av filmningen), hoppade vi av en grön skärm klippa. Den var hög och lite mer farlig för det fanns plast och gräss på toppen- det va lite halt. Men det gick bra, och det var roligt.


Hur känns det med att komma nära och fästas sig som en vargpack?

Vi är helt nya, och det var enklare. Vi litade på varandra med att komma igenom allt. Det var så mycket att lära sig, men det var bra. Vi spenderade mycket tid på gymmet tillsammans, och det var det som hjälpte. Och så var de orginella besättningen av Twilight också, dom är rätt så coola.

Vi spenderade inte så mycket med dome ftersom våra scener var bara med vargpacken. Det var enkelt.



Taylor [Lautner] hade lite mer erfarenhet från första filmen…


Hans roll blev större i New Moon, så han var nya han me. Vi alla typ lärde varandra. Taylor är en fantastik människa. Han vet hur han ska jämna ut det för han själv- jobbet, leka, sociala sig. Han är en smart kille. Jag ser på han som att vara en liten man. 


Vad gjorde ni under tiden det var en paus på filmingen?

Vi visade varandra tränings sätt, Taylor visar lite av hans träning sätt, och jag visar mina. Vi tränade MMA (mix martial art) trick...bara leka! Vi hade det bra. Så är våra karaktärer  ändå. Vi skulle vara nya, snälla- som brödrar. Jag tror att det påverkade alla för de alla såg fram emot att spela in vargpacken...alla var ivriga. De visste att vi skulle ha en annorlunda energi.


Fick ni nån rådgivning från nån annan av skådersperna?

Du fick ju ett jobb, med hjälp av dig själv. Så det fanns inget nån annan kunde lära dig. Det var ingen som höll min hand när jag skulle till audition. Vad jag gjorde för att få jobbet är det jag skulle jag göra i filmen. Men med allt annat som kommer med i kändisskapet, med allt känd och annat, gav Chris Weitz (direktören) och Kristen Stewart  bästa rådet.


Kan du säga vad det va?

Igentligen inte. Det är mellan mig och dom.


Rättvist. Väll, har du sett den färdiga filmen?

Bara scenerna.


Ska du se den med vargarna?

Just nu, tror jag inte att det kommer att hända. Det va det dom lovade oss, (skratt)


Hur är det att filma tredje filmen Eclipse? 

Det är inget press. Presset var jobbet med den första, att försöka förstå karaktärerna. Men denna, känner jag mig mer bekväm med det jag gör. Jag känner redan gänget, så det kommer bli mer enklarare.


Har mycket förändrats sens du började filma Twiligt filmerna?

Väll, jag har fler familje medlemmar nu! (skratt) Jag vet inte, folk säger efter filmen kommer saker och ting förändras. Jag få många möte med bra direktörer, och producenter- folk jag berundrar. Det är bra att ha, Fansen är fantastiska. Det är dom som verklinge förändrar en akådelspelare.


Du har 1000 av 1000 Twitter följare …

Jag vet! Det har bara varit ca en och en halv vecka sens jag fick min Twitter! Det är coolt Första veckan,trodde ingen att det var jag, så jag var tvungen att lägga ut en bild på mig när jag håller i mitt namn. dEt såg ut som ett foto man tar när man är hos polisen! Det var rätt så roligt, men det är roligt att veta att du har så bra fans som vill höra vad du gör en vanlig dag.


Hur är det nu när du har all galet media uppmärksamheten?

Jag har gjort mer intervjuver. Jag var mer skräm om det för 4 månader sedan när jag var färdig med New Moon, men jag har gjort mindre intervjuver och gått på röda mattan och sånt. Jag har blivit van; Jag kallar det min nya "norm". Men för ett par månader sen var jag rätt så rädd. Det chockade mig. Nu är det en del som jag måste göra. Jag var tvungen att ta PR. klasser- nyligen. Jag försöker ha kul och vara mig själv.


Är du med på lite ordspel? Snälla ge mig ett ord som beskriver några av New Moon skådespelerna börja med vargpacken. OK, Bronson Pelletier [aka “Jared”] …

Aw, man. (skratt) skämtare!


Kiowa Gordon [aka “Embry Call”].

Våghals- (skratt) Han litar alltid på dessa galna lägen...han är ung. Vid 19, jag hade inte dessa galna sakerna. Jag menar, jag är 24- jag ser mig själv som en man. Jag har en fru, en son, och jag har haft liverfarenheter. Denna killen bara slänger sig i dom, så det är nytt för honom. För mig kommer det alltid finnas en våghals om honom.


Tyson Houseman [“Quil Ateara”].

Han vet vad detta menas. Vespa Scooter.


Taylor Lautner [“Jacob Black”]

Taylor! Lojal.


Gil Birmingham [“Billy Black”].

Ett ord är svårt. Jag skulle säga... intuitiv.


Chaske Spencer [“Sam Uley”].

Aw man, älskar honom..... Visdom.


Kristen Stewart [“Bella Swan”].

Aw,Hon är fantastisk. Jag skulle säga tuffing.


Rob Pattinson [“Edward Cullen’].

Tålmodig



Av Twiiliight - 21 oktober 2009 14:15

 


Här är en intervju med Chris Weitz, direktören av New Moon...blir på engelska denna gång :)


The Hollywood Reporter: Why did you want to do a "Twilight" movie?


Chris Weitz: The tonality of the movie, which has a lot to do with heartbreak and longing, depression and reunion and ecstasy -- these were emotions that struck a chord in me. I really loved the cast; Kristen (Stewart) and Rob (Pattinson) both are exceptionally talented. And I wanted to get my hand back in the game. There were a lot of things in this movie that I knew how to do: A combination of telling a character-based story but also handling special effects and working with young actors.


THR: And adding another genre of film to your resume?


Weitz: It gets a bit boring to be in a particular zone. I like the idea of switching genres and different types of stories to keep things interesting. But it might be the way to become unmemorable as a director, I suppose. There aren't that many dilettante directors who get remembered. John Ford did all kinds of movies. Billy Wilder did too, but they get remembered for one particular kind.


THR: So how do you want to be remembered?


Weitz: I'm not sure. I don't think I have to be remembered. I'll be dead anyway (laughs).


THR: How much did you interact with Stephenie Meyer?


Weitz: A lot; we've had a real good collaboration. Crucially, she approved me as director, and she didn't have to. We had some discussions that were very important -- my convincing her that I didn't want to take her baby and run away with it, or tell a story that was counter to the spirit of what she was trying to tell. I see myself, in the last few movies I've done, as adapting literary properties into film, so that's how I treated this one. We got along like a house on fire.


THR: What kind of suggestions did she give you?


Weitz: It would normally be me e-mailing her and running things by her when I felt I was on the edge of getting a detail wrong, everything from the powers of a given vampire to the look of a particular scene or what she imaged a location looked like. And sometimes, when I felt that I was creating something new within the framework she had set up, making sure she was aware of it and that it didn't make her sick.


THR: For example?


Weitz: A good example is the headquarters of the Volturi. The oldest vampire family lives in Italy, and it was important to me there be nothing in their surroundings that reeked of any other vampire movie. So the interiors are done in a very classic Renaissance style and are very crisp and very bright, which you would not normally expect from a vampire movie.


THR: Speaking of Italy, how have you dealt with the problem that your heartthrob is gone for most of the book?


Weitz: There are two heartthrobs in this movie, not just Rob but Taylor Lautner. Part of the point was that Edward was away. Readers of the book know this and appreciate it. The story is about loss and heartache; he is present as an absence. Bella is always thinking of him and affected by him. His return to the film is really powerful and made more so by not having millions of "back at the ranch" scenes. And the middle of the movie is sustained by Kristen's amazing performance and by Taylor doing a lovely job as her best friend. There are people who would like nothing more that two hours of Rob Pattinson standing there, and I sympathize with them. But I think they'll appreciate getting him back after the second act.


THR: So you didn't alter the story at all?


Weitz: No. We didn't want to shoehorn him into the story. I did alter the visuals of the story in the sense that in the book, Kristen's character has aural hallucinations -- she hears his voice -- and we've built in a very beautiful subtle effect so that we see him as well. But those are brief, if impactful, moments. A lot of the film is sustained by her loss and Taylor's character bringing her back to life.


THR: How much do you interact with the Twi-hards?


Weitz: Quite a bit. I don't have an online, direct relation with the fans; I was too busy making the movie. But I sort of feel as though every bit of footage I get out is speaking to the fans in a way. I've only addressed the fans directly twice: At the very beginning, when I said, "Don't worry, I'm going to take care of this book," and then to address an insane rumor that all the Volturi were naked in their introductory scene. But I listened to what they have to say by checking in on the Internet. I didn't do it that much while we were shooting because I didn't want to get swayed one way or another; it would be like a politician just going by the polls. But now that the footage is complete, I kind of enjoy just checking in various sites and seeing what they like.


THR: What is your favorite "Twilight" blog?


Weitz: I don't really have a favorite. All the blogs are, in a really delightful and noncompetitive way, poaching and linking to one another's material. So if something is on one blog, it's very likely to be another blog as well. I think it's great that there are fan sites that are not there to make money but to express enthusiasm for these books and the movie and they are happy to share information with one another.


THR: Based on the success of the first film, people are expecting a big movie. How do you create a tentpole feel when there isn't a tentpole budget?


Weitz: The budget isn't a huge budget; it doesn't have to be. It comes down to being very efficient with special effects. Also key was the construction budget and the scheduling of the Italian shoot. We squeezed everything we can out of that.


THR: Is it true you have an offer to direct the fourth "Twilight" movie?


Weitz: No official offer has been made. The fans have been enthusiastic about the footage and the trailer, and the studio responds to that by feeling good about me. We'll have to see how people feel about the entire movie, not only the studio but the fans, before the verdict is out whether I direct Number 4. David Slade is doing a great job on the third film, and by the time that comes out, he'll be the flavor of the moment.


THR: What really happened with Rachelle Lefevre being replaced for "Eclipse"?


Weitz: I don't know much more than everybody else as to why it went down. I think it was a scheduling conflict. I feel very badly for Rachelle, while at the same time think that Bryce (Dallas) Howard is a terrific actress. She'll do a terrific job.


THR: That's a very PC answer. Are you getting coached?


Weitz: No, I seriously believe that Rachelle is very good and very talented and this is not the end of the world for her. I think she would have continued to be a great Victoria, but there are other roles in which she'll be terrific.

Av Twiiliight - 21 oktober 2009 13:00

 

Dagens bild.....Robert Pattinson....HEEET!!!

Av Twiiliight - 21 oktober 2009 12:57

“Today is the first and last day of forever.”

- Edward to Bella

Presentation


Twiiliight

Omröstning

Vilken Twilight-film var bäst
 Twilight
 New Moon
 Eclipse
 Breaking Dawn del 1
 Breaking Dawn del 2
 Både Breaking Dawn delarna
 Alla
 Ingen av dem

Frågeruta

46 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards