Twiiliight

Alla inlägg den 6 december 2009

Av Twiiliight - 6 december 2009 23:42

Heejheej alla, nej nu är det dax för mig att sova, sov gott alla :)

Hoppas att alla är nöjda med dagens inlägg :)

Imorgon är det måndag och då är det skola, och på kvällen ska jag ha en föreställning i teater :D Ha det bra sov gott kram Twiiliight :)

Av Twiiliight - 6 december 2009 21:55

En ny Eclipse trailer gjord av ett fan.

Dom som gör dessa videon är helt fantastiska asså. Jag längtar ännu mer till Eclipse när jag ser dessa klippen :)


Bara 205 dagar kvar! :D


Av Twiiliight - 6 december 2009 21:51

 


Kristen Stewarts nya intervju pratar hon om Bryce Dallas Howard som spelar Victoria i Eclipse. Kristen pratar om vad hon tycker om henne.


With “New Moon” already a box office smash in its first few weeks, Kristen also turned her gaze towards next year’s “Eclipse,” dishing about working with Bryce Dallas Howard, who took over the role of Victoria from Rachelle Lefevre. “It was really good [working with her],” Kristen said. “Bryce is scary. She is really oddly sweet as well, so it’s weird to see her switch back and forth. Victoria, for Bella, is an ever-present fear — even when Victoria isn’t around, she is scared that she is coming back. Bryce is such a good actress, and it was easy to be scared of her.”



Av Twiiliight - 6 december 2009 21:43

Nya still bilder på Ashley Greenes (aka Alice) ny film som heter Summer´s Moon.

Ashley ser fantastisk ut ! :)

       

Av Twiiliight - 6 december 2009 21:18

Heejheej alla,


Nu har jag precis kollat på Speak med Kristen Stewart.

Kristen var 14 år när hon spelade in denna filmen.


Kristen Stewart spelar high school-tjejen Melinda, som har förlorat sin förmåga att tala. Ända sen en traumatisk händelse som skedde på en fest under sommaren, så har hon valt att vara tyst. Hon blir övergiven av sina vänner, medan hennes mamma (Elizabeth Perkins) är allt för upptagen med sina egna problem för att se. Efter att ha gått igenom detaljer om och om igen så blir det tydligt att en våldtäkt skedde. Än så länge har ingen erbjudit henne stöd för att kunna hantera de psykologiska konsekvenserna. Till slut så ger bildlärare (Steve Zahn) henne en hjälpande hand och visar henne andra sätt att utrycka sig själv, genom konsten.


Mina ord:

Först tyckte jag inte om den, jag brukar inte tycka om filmer där nån blir våldtagen. Jag tycker att det är för, för hemskt. Men jag vet inte varför, jag ville bara se vidare. Med mitten av filmen blev den bättre, och vid slutet var den ännu bättre :)

Den är väldig dramatisk. Det är mycket att börja lita på sig själv, att kunna lita på andra. Att inte ge upp.

Men den var jättebra!


Kristen Stewart är en fantastisk skådespelerska, och jag älskar titta på hennes filmer :) Speciellt Twilight saga :D


Och ni behöver inte hyra den eller ladda ner den. Det är bara att titta på youtube. Det gjorde jag :)


 

Av Twiiliight - 6 december 2009 20:14

Heejheej alla, igår var jag på Stephenie Meyers sida, och så kollade jag på hennes spellista. Och jag älskar hennes musiksmak. Jag och Stephenie har nästan samma musiksmak.



Här är hennes spellista för boken Eclipse:

  • Mexican Standoff — Elbow
  • Hamburg Song — Keane
  • Clocks — Coldplay
  • The Small Print — Muse
  • Stab My Back — The All-American Rejects
  • Overweight [edited] — Blue October
  • Mr. Brightside — The Killers
  • Newborn — Muse
  • Love Me Like You — The Magic Numbers
  • Vindicated — Dashboard Confessional
  • Hysteria — Muse
  • Uninvited — Alanis Morissette
  • Yes Please — Muse
  • Infra-Red — Placebo
  • The Boy Who Blocked His Own Shot — Brand New
  • Luv — Travis
  • Blackout — Muse
  • It's A Disaster — Ok Go
  • *This Is How I Disappear — My Chemical Romance
  • *Sleep — My Chemical Romance
  • *Falling Away With You — Muse
  • *Accident & Emergency — Patrick Wolf
  • *The Well and the Lighthouse — Arcade Fire

Och det finns två låtar från listan som jag tycker väldigt mycket om:


Första är: Overweight - Blue October

Andra: Stab my back - The All-American Rejects


Enjoy :)



Av Twiiliight - 6 december 2009 19:30

Heejheej alla, nu har jag kommit hem.

Och nu har jag hittat en fanmade trailer av Eclipse,

där hon har använt klipp från Twilight&New Moon.

Den är helt fantastisk.

Jag längtar till Eclipse :)


Enjoy :)



Är den inte fantastisk? Fick du gåshud, som jag ? :D

Av Twiiliight - 6 december 2009 17:42

Så här kommer New Moon se ut sen när den kommer ut på DVD :)

Är det inte fin ?


Fast jag tycker att den hellre ska vara gold istället för blå.

Men det båda funkar :)

   

Presentation


Twiiliight

Omröstning

Vilken Twilight-film var bäst
 Twilight
 New Moon
 Eclipse
 Breaking Dawn del 1
 Breaking Dawn del 2
 Både Breaking Dawn delarna
 Alla
 Ingen av dem

Frågeruta

46 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards