Twiiliight

Alla inlägg den 9 januari 2010

Av Twiiliight - 9 januari 2010 23:36

Kellan Lutz (aka Emmett Cullen) kommer vara med i Februari nummeret av Cosmopolitan med The Vampire Diaries Paul Wesley i artiklen Fun Fearless Men 2010. Här är ett klipp bakom scen från Entertaiment Tonight och omslaget av Cosmospolitan. Det är vampyrernas år! :D


Under bilderna finns det en liten intervju med Kellan.

Där pratar han om han är romantisk och om han har några vampyr vanor....

Intervjun är från bilden med bara Kellan på.



 

 


Har du någon liknande vampyr vanor?

Jag brukar bara få ca 4 timmar sömn. Jag spelar brädspel eller wii.


Vad är din största svaghet?

Godis - jag behöver socker 24/7. Jag är beronde av läpp-balsam.

Jag har seriös 20 gömda i olika byxor.


Är du romantisk?

Åhh ja - Jag älskar sånt. Jag dejtade en tjej i grundskolan 11 gånger. Henns mamma gjorde så att hon gjorde slut med mig, men jag gick alltid till the dollar affären och köpte rosor och sen halsband. Jag tyckte att det var riktigt fynd för en dollar (skratt).


Vad gör dig fun och fearless?

Jag vet vad jag vill ha, och jag är inte rädd att jobba varje dag i mitt liv.

Om det inte finns nått som jag springer emot, finns det mer tid åt min hund.

Av Twiiliight - 9 januari 2010 20:43

Jag hittade en lista på Goodreads.com  en lista av Eclipse boken, som borde vara med i filmen.


Jag översatt den och jag la till en scen till + la jag en kommentar efter varje där jag förklarar varför det borde vara med.


Om de missade nån scen eller en scen som inte borde vara med, kan ni skriva till mig :)

Eller om ni håller med, att dessa scenerna är perfekt till filmen.



1. Charlie passera brev mellan Bella och Jacob - för man få se verkligen hur mycket Jacob lider.


2.All tidnings artiklerna om Seattle - om det är folk som inte har läst Eclipse, så missar de om 1/3 av hela historian.


3. Resan till Renee - Jag tycker att den måste vara med, för Renee får aldrig se hur Bella och Edward agerar tillsammans.


4. Breven från engelsk lektionens konversation - jag älskar den scenen, och så får man veta varför Edward tar Bella ur staten.


5.Rädda the Olympic Wolf/ Jacob scen – Denna scenen får man se hur mycket Bella saknar Jacob.


6. Angela och Bella – Det kan vara trevligt att se Bella vara med andra än Cullens, men kanske bara ett par minuter.


7. Alice kidnappar Bella –Och nu kommer Porschen. Älskar den scenen, den är rolig, och så får man veta Rosalies historia.


8. Jacobs skol-räddning. – Trevligt att se lite uppochner med historian.


9. Någon var i Bellas rum – Nu börjar man fatta att någon är efter Bella.


10. Kniv olyckan– Edward får bli lite mer hjärtvänlig än vanlig + får han bli lite mer roligare.


11. Historier om Quilternas  – Bella först får iden om den tredje hustrun.


12. Jaspers historia – Vem vill inte höra Jaspers förflutnad, plus nu förstor Bella mer om de nyfödda vampyrerna.


13. Kyssen mellan Jacob och Bella –Jacob försöker få Bella att förstå att hon älskar honom också. Seriös hur kan denna scenen inte vara med. Och som bonus får Emmett en rolig replik.



14. Vadet – Jag vet att den är liten, men den är rolig.


15. Avslutningen/festen –Det är mycket som händer. Bella kommer på mycket infarmation om Seattel, och vem som var i hennes rum. Och alla får se Cullens hus. Jacob ger Bella ett armband (som jag äger och säkert många andra)


16.Träningen – STORT


17. Kompromiss– STORT, STORT. Hallå, detta är det MÅSTE vara med.


18. Cullens kommer hem efter jakt - Alice ser att Edward och Bella ska rymma (senare), och hon ber Bella att planera deras bröllop.


19. Tältet – Bella förstor att älskar både Jacob och Edward.


20. Fighten– behöver jag säga nått mer?


21. Stackars Jacob – Jacobs hela högra sida av hans kropp är brutet. Bella får spendera tid med honom ensam. Det är en väldig söt scen.


22. Planeringen – Alice ska planera bröllopet.

Av Twiiliight - 9 januari 2010 20:18

Heejheej :)


Nu precis har jag beställt ett halsband och ett bokmärke från Discshop. Och så klart i New Moon :)

Det är en tidig födelsedagpresent till mig själv. Lite ego, men jag har velat ha det halsbandet såå länge, och jag skulle igentligen få det av min bror till min födelsedag men jag vet redan att han har köpt Twilight Journalerna som jag skrev när jag var i Spanien. Och bokmärket, till böckerna + jag tänkte köpa det innan men det var slut. Produkterna går slut snabbt :)


Halsbandet är på en varg (TeamJacob) och bokmärket är på Edward Cullen (Team Edward) :D

Längtar tills de kommer.


Så här ser de ut...

Vad tycker ni? :)


   


Av Twiiliight - 9 januari 2010 18:22

Vet ni vad jag har hittat?

Jag har hittat en artikel om Taylor Lautner och Taylor Swift breakup.


När jag skulle åka till Spanien köpte jag en tidning, antligen var det "bild" eller "hänt".

På en av de 100 sidorna fanns det en artikel om Taylorna. De skrev att Taylor L hade friat till Taylor S men deras föräldrar hade gått emot detta.

Och nu var jag på en sida, och där stod det att de två har gjort slut.

De skrev att kanske en andledning att de två gjorde slut var för Selena Gomez. Taylor Lautner och Selena Gomez hade dejtat innan.


Så här skrev de.


"When Taylor Swift and Taylor Lautner ended their brief relationship, most sources agreed the basis for this break up was basic:

The pair simply didn't have a lot in common. Moreover, strong feelings weren't there on Swift's side.

But Star magazine has a different theory: a well-known, adorable third person got herself between Taylor and Taylor - Selena Gomez!

Gomez and Lautner were a rumored item for awhile, as the former has said meeting the latter was "the best thing ever."

An insider now says the spark between these two never died down and they've rekindled at least some sort of relationship. Are there any facts to back up this claim? Of course not. But does that mean it's not worth talking about the possibility? Of course not!"


     


Källa


Men man ska inte tro på allt som paparazzin säger, men det betyder inte heller att man inte ska läsa vad de skriver :)


Av Twiiliight - 9 januari 2010 17:57

Ett fan vann en twitter tävling och fick träffa Ashley Greene efter The Bonnie Hunt Show.

Läs under bilderna henns historia, hur det var att träffa Ashley :)

Helt fantastisk. Grattis till henne, hon ville inte skriva sitt namn, men grattis :)


   

That’s ME! I got the lucky (maybe a once in a life time)opportunity to meet Ashley Greene face to face! I won the Twitter contest! (How lucky was I?! :D ) At first, I got to be honest with you, I didn’t really believe it [this because I'm one of those people who never win anything -.-]


So Thursday finally came around, and I freaked out that morning because in only hours, I was going to meet ASHLEY GREENE! :D I got to the studios about mid-day, and I still couldn’t believe this was actually happening! I was told I would be called to meet Ashley after her interview. So, when Ashley came on set to do her interview I started shaking! I didn’t know what I was going to do when it was finally time! Finally, Ashley’s interview was over, and she went back stage. Seconds after that, someone came to fetch me from my seat and was led to a small room backstage to wait. While I waited (nervously) I talked to some of the people (who worked there) about New Moon.


then there was a knock on the door. the next thing I remember was a sweet voice saying “hi!”. IT WAS HER! IT WAS REALLY HER! ASHLEY GREENE IN THE FLESH! The first thing I did was greet her with a “hi!” and a hug! Then she looks over my shoulder and says “Oh my god! What is that?!” I turned around and saw she was looking at my Ipod cover.She takes it and I explain to her what it was, and she says “oh my god really?!…. They make Twilight everything these days!”. [Seriously people, ever since Ashley touched my Ipod touch that day, I haven't touched it with my own hands! i keep it in a plastic baggy! lol]


So after that, I got to talk to her fave to face about some of her life. Like where she used to live when she first moved to Cali., what she was studying, what her inspirations are, how she likes working in all this, some of her likes, dislikes, and other stuff.


A few minutes later, I was allowed to have Ashley autograph something for me: I choose page (I think it’s pg. 125) in my New Moon Companion book. She wrote: “Hey ***, It was nice meeting you! Thanks for all the support! -xoxo Ashley Greene”

Av Twiiliight - 9 januari 2010 17:45

Den absoluta bästa bilden. Billy Burke (Charlie Swan) och hans dotter Bluesy LaRu. Guud vad söt hon är :)


Aww, hon har pappas ögon

 

Av Twiiliight - 9 januari 2010 17:37

Nya foto på den yngsta av Eclipse vargarna Boo Boo Stewart (aka Seth Clearwater) här han poserar med ett par Graffeeti skor.

Han har skrivit Boo på skorna med en dry-pen.


   

Av Twiiliight - 9 januari 2010 16:19

Hejhej :D

En intervju med Chaske Spencer, som spelar Sam Uley i New Moon :D



ULM: [Sam Uley] is a very conflicted character, recovering after a very tormented and painful past. Was it a challenge to maintain a really emotionally draining mindset during filming?


CS: It was. It was tough because I had to separate myself from the rest of the cast, where I had to go off and find that place where I need Sam to go .. I did my research on the role and he comes from a very traumatic past. What helped me do that was [the writing of] Stephenie [Meyer] and also the director and of course a lot of music as well .. He’s a very tragic character.


ULM: What’s the biggest adjustment you’ve had to make following your involvement in New Moon [both] as an actor and a person?


CS: As an actor..It can be challenging sometimes because fans have an expectation, but I sort of had to let that go when I first got on the set. I had all these ideas where I  wanted to go,  but it’s good to have those limitations from the text, the script and the book because it gave me something  to work with and I [didn't have to] search for a character .. I just wanted to make sure he  had that tragic  vibe to him; that tragic  aura. As for me personally ..I’m pretty  private in that I like maybe holding back and trying not to do so much press and just keeping my anonymity somewhat .. But I’ve decided  to have fun with it, so I’m just going to ride this out and see where it goes.


ULM: Do you think maybe you’ll return to independent film?


CS: From what I’ve seen , the cast is pretty level-headed — they’re all quite grateful of having this job because .. we’re all unknowns .. and all of a sudden , I don’t want to pat our own backs or anything, but we’ve been launched into the center of the attention of the world. I think everyone’s dealing with it in his own way. The whole cast is amazing. They’re all really humble and grateful and when it comes down to tabloids, you just don’t pay attention to it.


ULM: The Twilight series has  helped bring Native American culture to the attention of  a new generation. What are your thoughts on the way it’s portrayed in the film?


CS: Of course, it’s a movie and it’s Hollywood .. but what I like about it is that it put it on the map. Also, it’s made a whole new generation look at Native American actors in a different light; contemporary — very contemporary. It really puts a whole different spin on it .. and in the end it is a pretty big deal for Native American actors and Native culture. It’s opening a lot of doors for Native American actors and I really appreciate that.


    

Presentation


Twiiliight

Omröstning

Vilken Twilight-film var bäst
 Twilight
 New Moon
 Eclipse
 Breaking Dawn del 1
 Breaking Dawn del 2
 Både Breaking Dawn delarna
 Alla
 Ingen av dem

Frågeruta

46 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards