Twiiliight

Alla inlägg den 22 januari 2010

Av Twiiliight - 22 januari 2010 23:29

Heejheej :)


Jag är fortfarande vaken! :)

Jag håller på att titta på film för att vara vaken :)

Jag ska, jag ska titta på galan utan att somna :D


Jag har lagt in hyfsat med inlägg, jag har översatt mycket om man får erkänna. För att det flesta är på engelska sidor, som jag hittar information. Men det är, jag blir bättre och bättre på engelska.


Men nu tänkte jag att det är färdigt bloggat idag. Nu ska jag titta på en annan film, jag tror det blir Bring it on all or nothing - hah :)


GLÖM EJ ATT TITTA PÅ GALAN IKVÄLL 02:00 - så ni inte glömmer :)


Sov gott alla :)

Av Twiiliight - 22 januari 2010 22:30

Robert Pattinsonblev fotat tidiagre imorse i London. Rob kommer uppenbara sig ikväll på Hope for Haiti med Rihanna och Jay-Z.


Jag tycker att det är underbart hur Rob och så många andra gör ikväll. Glöm inte att titta ikväll/natt:

MTV - 02:00

Kanal5 - 02:00


Tjejer, Rob är lite mer än en timme (med flyg) från oss. :D!! Jag har lust att åka till han nu!


Om jag ska vara ärlig så är jag inte så förtjust i skägget men på nått sätt älskar jag det på han! Haha...


   

Av Twiiliight - 22 januari 2010 22:04

Enligt Movie Score Magazine, Howard Shore kommer skriva

orginalet partitur för Eclipse.


 

Howard Shore är ombord på att skriva orginalet partitur för tredje filmen i Twilight serien, Thw Twilight Saga: Eclipse. Temple Hill Entertaiment today bekräftade till MovieScore Magazine att sagan om ringens kompositör ska skriva musiken för filmen, följer fotstegen av Carter Burwell (som skrev partitur för den första filmen 2008) och Alexandre Desplat (som skrev musiken för den andra, New Moon). Shore har börjat arbeta denna veckan.


Howard Shore är, självklart, mest känd för The Tolkien Trilogy, regisserad av Peter Jackson, en epic arbete som är i nuläge på tour i världen i koncert form, framträdder live som framskrivning.


Shore också nyligen omgjort partitur till Mel Gibsons action thriller Edge of Darkness för Warner Bros. byte ut John Corigliano. Denna filmen öppnar i US nästa vecka.



Av Twiiliight - 22 januari 2010 20:27

Heejheej.


Alla har säkert hört om Haitis katastrof. Nu är det en insamlingsgala där många kändisar kommer presentera och vara värd - ex. Robert kommer vara i London :)


Galan heter: Hope for Haiti.

Ni kan läsa allt här som jag lagt ut: Haiti& Haiti&Haiti&Haiti&Haiti


Men galan kommer också sändas i Sverige:


MTV - 22 Januari kl.02:00


Kanal5 - 22 Januari kl.02:00


SVT - 23 Januari kl.21:00


MTV &Kanal5 kommer sändas på natten så ni vet, natten till lördag.

Och SVT kommer sända i repris imorgon (lördag) klockan 21:00.



Jag ska iallfall (försöka) vara vaken ! :)

Av Twiiliight - 22 januari 2010 20:11

Heejheej :)


Nu har jag varit med mamma och handlade lite. Både mat&kläder.

Först så var vi på H&M. Där fick jag en kofta/jacka och en blå skjorta - jag gillar skjortor :) Sen gick vi till Maxi och handlade lite mat så slipper vi göra det imorgon, för imorgon kommer jag inte orka hah.



Vet ni vad som är nästan lika bra som godis? Natur godis..haha.

Jag ska sakta sakta sluta godis och dricka läsk. Okey jag har fuskat denna vecka när jag åt lite chocklad och drack fanta :P Men på helgerna är det okey att dricka och äta lite så idag köpte jag inget godis utan naturgodis - chocklad med nötter och chillinötter och nån annan nöt hah :D


Ska jag äta nu OCH ikväll när det är galan!!!!

Av Twiiliight - 22 januari 2010 19:50

Här är den officiella  poster för The Runaways med Kristen Stewart och Dakota Fanning. The Runaways kommer ha premiär denna veckan på The Sundance Film Festival i Park City, Utah och den kommer komma till biograferna den 19 Mars, 2010 :)




Jaa, den var inte lika väckande som bilderna/klippet men den är jättecool ;)

Längtar till The Runaways kommer :D



Av Twiiliight - 22 januari 2010 15:11

Här är en lista över filmer som Twilight casten är med i och som kommer ut i år (2010). Jag har översatt hela den, jag försökte översätta nästan hela för ord för ord. :D



The Runaways (19Mars )

Vad mer kan vi skriva om denna ivriga förutsedda film som täcker 70-talet rockare som bröt lagarna, hjärtan och mer än flera delar av deras utrustning? Kristen Stewart rockar med Dakota Fanning i sidan, Scout Taylor-Compton och Alia Shawkat, och trailer som vi har visat är något bevis, kan denna film bevisa de som hatar KristenStewart är mer än vara Bella Swan. Kristen som Joan Jett? Sätt en annan diamant i juvelboxen baby.


Remember Me (12Mars )

Alla i Hollywood frågar en enkel fråga dessa dagar: Kan Robert Pattinson öppna en ej"Twilight" film? Vi får veta snart , hans medspelare Emilie de Ravin i denna romantiska drama som liknande innerhåller familj, tragedi och problemet med evig kärlek - men minus blodsugare.


Warrior (Inte blivit sagt)
Kellan Lutz har äntlogen landat sin första huvudroll i denna indie film som handlar om lacrosse spelare som reagera efter sin fars död igenom rebellera mot allting som han kan hitta - tills hans pappas gamla Marine kompis bestämmer sig att reda ut honom. Dessutom att det ger "Twilight" fans en dubbel dos  av deras favorit stjärnor, är det något konstig facinerande om att Ashley Greene spelar Kellans flickvän!


Welcome to the Rileys (Inte blivit sagt)
James Gandolfini är Doug,en mans liv som har blivit förstört sins hans dotter bliv mördad 8 år sedan. Kristen Stewart är Mallory, en 16-årig strippare som erbjuder han sex - men allt han vill är någon som han vara med medan han försöker fixa sig själv. Då Dougs fru också kommer till utjämning, paren hittar sig själv agera sig som reserv föräldrar för den envisa tonåringen. Allt rappoterar att detta är Kristens mest vuxna film än - och vi kommer lär se mycket mer snart i The Sundance rapporterna rullar in.


Girlfriend" (inte blivit sagt)

Lik så många av hans medspelare, Jackson Rathbone kommer snart bursta ut som den ledande mannen i 2010. Denna intensa indie film har Jackson spelar en man som är tagen i en oortodox kärleks triangel inblandad en man med Down sjukdomen. Jackson är förutsatt soundtracket genom sitt band 100 Monkeys, om deras musik är någon tecken kommer detta bli en film som inte är rädd att ta risker.


Scott Pilgrim vs. the World (Inte blivit sagt)

Även om "Twilight" stjärnan Anna Kendrick inte var i denna, kommer detta bli en mest uppskattande film av året. Baserad av den belovande Bryan Lee O´Malley grafik novellen, filmerna är focuserad på en 23-årig latmask (Michael Cera) som blir kär i en tjej (Mary Elizabeth Winstead) men måste slåss mot hennes sju ondskefulla ex-pojkvänner om han ska ha en chans med henne. Kendrick har sagt att denna film är "jätterolig" och hon spenderar hela filmen skrika på Michael Cera i telefonen - låter bra för oss!



Eclipse (30Juni)

Det är toppen av berget, eller hela berget. Och så vidare, har inget blivit släppt som ger oss tecken av vad David Sladers "Twilight" film kommer vara. Vem skojar vi? Vi är där ändå.


Valentine's Day ( 12 Februari)
OK, så hälften av Hollywod är med i denna film. Men de två som "Twilight" fans kommer bry sig mest om är Taylor Swift & Taylor Lautner - Det lovas att vara de ny året "He´s Just Not That In To You-2, och alla tecken är att Taylorna kommer vara med en liten bit på skärmen. Men de spenderar sin tid med att hångla - så hur kan du inte vara nyfiken?


The Last Airbender (2Juli)

Nu förstår vi varför de lät Avatar falla från titlen. Men allt genom detta är M.Night Shyamalan-regissören tilllämplig av de populära barns rösträtt  kanske inte gör en bilion pengar, men det troligtvis kommer vara större än ej"Twilight" succé än nån annan film iår.Jackson Rathbone spelar Sokka, en krigare som använder svärd och MMA som en mäktfull Jasper Hale gör en skrämande stirrande.


Skateland (Inte blivit sagt)

Över de senaste åren, har det blivit facinerat att titta på de "Twilight" stjärnorna navigera sina egna väg. Miss Ashley Greene har använt sin mode smak och välpraten uppförande för att göra de mesta utav hennes minimala skärm tid som Alice Cullen - och nu är hon kanske redo att ta nästa steget med detta 80-talets dramma om en liten stad Texas skridskobana Lyckliga Twilighter riskerar i Sundance kanske få en liten smygtit av den nya filmen, vilket skulle bevisa att Ashley är redo att ta bort stödhjulen.


Källa

Av Twiiliight - 22 januari 2010 14:20

Här är en underbar artikel om Rachelle Lefevre (aka Victoria) adoptera hennes nya hundar.

Jättefin, jag tycker att de flesta borde läsa denna! Jag får tårar...


 

Rachelle Lefevre är inte en som bryter ett Nyårs löfte. Bara tre dagar efter 30:e December tweetade hon att hon planera att adoptera en hund, twilight stjärnan och skådespel-pojkvännen Jamie Thomas King gick till Baldwin Park, en Los Angeles-high kill kvater skydd, och räddade inte en utan två hundar! "De båda var på en "hög risk" lista," Lefevre berättar till PeoplePets.com. "Om inte någon räddade de inom en vecka skulle de blivit ner sövade"  På ett ögonblick, fick cockerspaniel Mamma Bear och mini puddlen Jack Sprat en ny chans i livet.


Lefevre, en stor förhållande till djurräddningen, förlorade sin hund Honey den 17:e December. "Jamie och jag saknar henne varje dag och pratar fortfarande om henne hela tiden" sa hon. " När du tar ett ansvar över ett djur vet du att naturen går i planen, troligtvis lever du längre än de - det är bara så hur det går." Så Lefevre bestämde att rädda en hund (eller två) skulle ära Honey på det sötaste sättet.


Genast efter adopterat Mamma Bear,5 & Jack Sprat, 4 - både av som hon kände en "genast koppling" till - Lefevre tog de till The Healthy spot för ett bad och trim. "De var så smutsiga och Mamma Bears päls var kaos" sa hon. "Efter ett bad och hårklippning car det så mycket gladare och bekväma, så bondingen var lättare." Nu är hundarna väl fastställda i deras nya hem.  "Vi har inte upplösa ens nån gång aggression mot de" skryter Lefevre. "De följer efter oss in i varje rum, det är fantastisk!"


Även om Lefevre är glad att ge de fri styre, Store mamma har några regler- skärkilt när det kommer till hennes diet. Hon tweetrade att hundarna måste ner ca 4.5 kilo, skådespelerskan säger att hon sätter henne i en låg-kalorier organisk mat plan. "Hon går varje dag, inga undatag. Men även när vi hade henne, hade hon dubblet så mycket energi och såg redan bättre". Och för människor mat? Bara när Lefevre kokar kyckling mat - "Vilket de blir galen för!"


Så gullig. Jag älskar att hon räddade två vuxen hundar. Fantastisk. Grattis Rachelle&Jamie till era nya hundar.

Jag har Rachelle på twitter och hon skrev hur ledsen hon var, och så la hon ut en bild på Honey. Jättesöt :)


Jag får tårar när jag läser denna artiklen, för jag vet vad hon menar när hon säger om ansvaret över ett djur!   


Rachelles Twitter


Presentation


Twiiliight

Omröstning

Vilken Twilight-film var bäst
 Twilight
 New Moon
 Eclipse
 Breaking Dawn del 1
 Breaking Dawn del 2
 Både Breaking Dawn delarna
 Alla
 Ingen av dem

Frågeruta

46 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards