Twiiliight

Alla inlägg den 21 november 2009

Av Twiiliight - 21 november 2009 23:35

En annan fråga. Denna frågan är från en tjej i USA som heter Carissa Stephan


Jag undrar, i trailer av New Moon, har alla varulvarna en tatuering på deras högra arm. Vad står det för? Det var inte i boken, så jag är inte säker - Carissa Stephan.

 


Och så här svarade Stephenie Meyer: Som The Cullens "Crest" som Catherine (Hardwicke, hon var regissören av Twilight) tog in i den första filmen "Twiligh". Jag tror att tatueringarna är en symbol för packen.


 

Av Twiiliight - 21 november 2009 23:32

Stephenie Meyer (författarinan) har svarat på 2000 frågor. Här har du en. Om hon kom fram med namnen.



How did you come up with the Twilight character names, were they random or did you have a reason behind them?



I’m not a huge research junkie, because I’m always more into creating the fantasy than the reality, but names are one of the things I do spend some research time on. For example, for Jasper’s name I searched roll calls for the confederate army in Texas. Both “Jasper” and “Whitlock” are on those lists, but not together. The name Cullen exists on seventeenth century English headstones. Other names I find by time and place of birth—I look through the most baby popular names from that year or census records from that city. Some things are more random; if I’m really stuck for a surname, I’ll flip through the phone book. For Edward, I wanted a name that had once been very romantic, but had fallen out of use (See: Edward Rochester, Edward Ferrars). Bella was the hardest for me to name, because I needed a modern name but nothing seemed to encompass her personality. I tried a lot of things that didn’t fit at all. In the end, having just surrendered the hope of ever having a daughter, I gave her the name I would have given one of my children if any of them had decided to be a girl.

Av Twiiliight - 21 november 2009 23:30

Hur Twilight igentligen skulle ha slutat.

En animerad film, scenen när Bella har blivit biten. Och då tvekar Edward om han ska suga giftet eller inte.


Och Jacob Black, haha så rolig :)

"Check out my billon abs muscles"


enjoy :)


Av Twiiliight - 21 november 2009 23:18

Jag har hittat ett uttal av författarinan Stephenie Meyer som pratar om Eclipse och David Slader som är regissören.


"I am thrilled that David Slade will be directing 'Eclipse,' " "Twilight" author Stephenie Meyer said in a statement announcing the director's appointment. "He's a visionary filmmaker who has so much to offer this franchise. From the beginning, we've been blessed with wonderful directorial talent for the Twilight Saga, and I'm so happy that 'Eclipse' will be carrying on with that tradition."

Av Twiiliight - 21 november 2009 21:54

Heej alla, jag insåg en sak nu. Nu när man har sett New Moon filmen (vilket känns som en dröm och jag kommer absolut se den 300 gånger till.) Vad ska man då se fram emot?? 


Jag tror jag kan svaret...Eclipse som kommer ut den 30 Juni 2010 :) Om ett halvår!!!!

Av Twiiliight - 21 november 2009 21:14

New Moon har tagit rekordet. Bara på öppningsnatten fick samlade New Moon in 72.7 miljoner dollar. Och detta är i US och Kanada. Bara på öppningsnatten. Tänk dig i Europa, Asien och så vidare hur mycket pengar dom samlade in.


72.7 miljoner dollar är över 500,000,000 kr. OMG!!


New Moon samlade in mer än Harry Potter och den halvblod prinsen.Och The Dark Knight som samlade in 67.2 miljoner dollar förra året


The way to go New Moon :)


 


Av Twiiliight - 21 november 2009 20:39

ClevverTv uppdaterade detta precis på deras hemsida. "Miley Cyrus doesn´t like Twilight".

Alla kan ju inte gilla Twilight. Men jag kan säga jag är inte nån av dom som inte gillar Twilight, Jag är den som älskar Twilight saga :) Och jag tror att dom flesta kan hålla med mig :)


Av Twiiliight - 21 november 2009 19:51

Heej alla, jag har hittat en låt på youtube av OneRepublic, låten heter "Come Home". Denna låt träffade mitt hjärta, jag började gråta när jag först hörde denna låten. Så jag tycker att ni borde lyssna på den. För den är fin.


BTW. Videon tillhör inte låten. Men den är jättefin.


Presentation


Twiiliight

Omröstning

Vilken Twilight-film var bäst
 Twilight
 New Moon
 Eclipse
 Breaking Dawn del 1
 Breaking Dawn del 2
 Både Breaking Dawn delarna
 Alla
 Ingen av dem

Frågeruta

46 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards