Twiiliight

Alla inlägg under november 2009

Av Twiiliight - 29 november 2009 05:30

Edward Cullen was standing four cars down from me, staring at me in horror. His face stood out from a sea of faces, all frozen in the same mask of shock.

- Bella Swan

Av Twiiliight - 29 november 2009 00:03

Heej alla, nu ska jag titta på en film , eftersom jag inte är trött:)

Hoppas att alla har haft det bra idag, det har jag iallafall :)

Ha det bra alla, sov gott :)


Minne:

 

Av Twiiliight - 28 november 2009 22:31

Tre nya bilder från Robert Pattinson uppkommande film "Remember me".


Robert Pattinson

Emile De Ravin

Pierce Brosnan


     

Av Twiiliight - 28 november 2009 21:25

Och det är inte bara Kristen Stewart som har blivit stor under 2 år - utan det har hennes medspelare Robert Pattinson också. Med succén av Twilight&New Moon har tidningarna översvämmat med bilder,intervjuer&skvaller från Twilight saga casten. Men Robert Pattinson har deffinitivt hamnat på topp 3 av omslag (från Twilight casten).

Och jag har bilder :)

Olika tidningar, olika språk,olika länder :)


Och jag har massvis med bilder, så jag kommer bara lägga upp några :)


 

               

Av Twiiliight - 28 november 2009 21:18

Under dom senaste 2 åren har Twilight stjärnan Kristen Stewart blivit stor. Med succén av Twilight, och nu New Moon vill alla ha en liten bit av Kristen, om det är en tröja eller bara en enkel tidning.

Jag har massa bilder på Kristen som omslagsflicka på tons av olika tidnigar i olika länder. Jag tänker bara lägga några styckna :)

 

           

Av Twiiliight - 28 november 2009 20:59

I boken dör Harry Clearwater av en hjärtaattck. Men i filmen ville Melissa göra så att Victoria är andledningen till Harrys död!

Melissa Rosenberg är manusskrivaren till Twilight&New Moon


Av Twiiliight - 28 november 2009 20:51

Ny intervju med Alex Meraz (aka Paul) från Entertaimen Weekly. Om du vill läsa hela intervjun kan du trycka här


:)


 



ENTERTAINMENT WEEKLY: It’s probably been crazy for you lately, running around to premieres everywhere.
 


ALEX MERAZ: Yeah, it has been actually. Meeting a lot of fans and shaking a lot of different hands. So there’s been a lot of hand sanitizer.

Were you a fan of the books before you got the role?
No. I didn’t really know what it was. I’d go to Borders in Arizona and see it everywhere, because the writer [Stephenie Meyer] is from there. I remember seeing these pasty hands and a red apple. And I didn’t even know what it was until after it came out and it was [successful]. And then thought, I’d like to try out for the next role.



What did you have to do for your audition? Did you perform a certain scene?
Well, first I went out for Sam Uley, the wolf pack leader. We did this whole scene from the book that they took out, because they weren’t releasing anything from the script. So it was a scene where we’re at Emily’s house and we discover Victoria — who’s a vampire — had been killing on the reservation. So we figure out who’s been killing all these people and hikers and bikers on the reservation, and we figure out it’s a vampire. So it was that scene, and I had to kind of like play a quarterback and tell people what they needed to do. The hard thing about that, in the book, Sam is described as 6’4” and with a deep voice. You know, like a leader. And I’m 5’11″. I don’t have a deep voice. So I was trying to act like something bigger. Then luckily enough, Joseph said, “Let’s try this.” And he gave me one single line. He gave me a [lede-in], “Come in Bella, we won’t bite.” And I had to look at the camera and say, “Speak for yourself.” But the way I did it, it was so naughty. I blew a kiss, gave a little wink. Like, really naughty. And it was based off of that one line that I got the role of Paul.


Just that one line, huh?
Yeah, ’cause, you know, I showed my acting chops, I guess. [Laughs] It was cool. I was really happy. It was a very organic process. And when I read the books, I was ecstatic. That’s the kind of role that I’d rather play. Something more naughty and exciting. A bad boy, you know?



So you just finished filming Eclipse.
Yeah. We don’t know when Breaking Dawn is going to happen. Especially now. It’s been a crazy month and a half of doing promotion for this movie. And I’m thinking, “well, we still have the next one to do.” I don’t really want to know about Breaking Dawn right now. I’m just taking one movie at a time.


What’s next for you after the saga ends?
Before I got New Moon, I’d fight to get auditions. Now I have so many coming my way. I’m happy about that. I actually want to do an action film. I used to be one of those guys that wanted to do wordy actor-y kind of movies. But now, after seeing New Moon, and realizing that you can be something bigger-than-life, transforming into a massive wolf, I’m like, wow, I want to do an action film. Because my background is in martial arts. So anything that involves me holding a gun and killing a crapload of people sounds like a lot of fun.


So that means you’re going to have to stay bulked up.
I’m sure every film it’s going to be like, “Okay, this is the scene where your shirt gets ripped off.” I’ll never be able to keep my shirt on.

Av Twiiliight - 28 november 2009 17:34

Heejheej alla, nu har jag kommt hem från stan. Jag var faktiskt också på Maxi med min mamma och handlade mat.

På stan köpte jag: En lila/svart rutig skjorta från HM

Och en 3/4 ärmad tröja som har knappar och är mörkblå, också från HM, en bild på tröjan :)


 


Sen åkte jag och min mamma till Maxi, och jag har bestämt mig att jag ska sluta äta godis eftersom jag ska få tandställning, som jag kommer säkert ha i hela nian. Jaja, men jag köpte lite lote godis ändå :) Men på maxi stod jag vid böckerna, så såg jag en bok, så läste jag på baksidan, och vet ni vad då det stod??


Det stod så här:


Sookie Stackhouse jobbar deltid som servitris i en småstad i Louisiana. Hon håller sig mest för sig själv och dejtar sällan eftersom hon har ett "problem" - hon kan läsa andras tankar. När hon möter den långe, mörke Bill upptäcker Sookie att hans tankar är helt blockerade för henne. Det skulle vara perfekt om inte Bill hade sina egna problem - han är inte bara vampyr utan hänger också med ett gäng där alla (inte särskilt överraskande) är misstänkta för mord. När en av Sookies medarbetare dör förstår hon att hon själv står näst i tur.


Är inte det lik Twilight. - Vampyr - läsa tankar - kan inte komma åt den andras tankar ??


Denna boken har gjorts om till en tv-serie, som heter True Blood. Den serien fick många awards på "Scream Awards 2009". Det visades i Sverige, på halloween. Jag såg på det, och en svensk är med i True Blood - Alexander Skarsgård. Och True Blood går på SVT men tyvärr vet jag inte när.


Jag tyckte att det var lite konstigt. Twilight, vampyrer och kan läsa tankar, och sen True Blood, läsa tankar och vampyrer.

Vad världen är liten :)


Jaja, nu är jag hemma och läser "InTouch" - skvallertidning. I detta nummret är Kristen Stewart&Robert Pattinson med, ni kommer väl ihåg bilden när dom två höll i handen. Dom skrev att dom är tillsammans fast i tystnad. Att dom båda vill ha ett normalt förhållande, och dom pratar inte om det för deras förhållande kan krossas och för att det finns många Robert Pattinson kvinnliga fans, och om dom vet att Rob är upptagen - kommer dom kanske inte följa Twilight Saga så mycket.


Detta är vad jag har gjort änså länge idag :)

Presentation


Twiiliight

Omröstning

Vilken Twilight-film var bäst
 Twilight
 New Moon
 Eclipse
 Breaking Dawn del 1
 Breaking Dawn del 2
 Både Breaking Dawn delarna
 Alla
 Ingen av dem

Frågeruta

46 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards