Twiiliight

Alla inlägg under november 2009

Av Twiiliight - 27 november 2009 20:26

Heej alla, jag har lagt ett ett inlägg om 5 Eclipse fakta och den tog tid eftersom jag var lite distraherad. Men den blev klar, och översatt av mig :)


Av Twiiliight - 27 november 2009 18:53


    


Fakta #1: Den är mörkare


Den nya poster för Eclipse hintar det med en mörkare ton med det finns det stormiga moln. Med "30 Days of Night" reggisören David Slader som ledare, är det inga överraskningar. "Varje film är olika eftersom vi arbeta med olika regissörer och varje regissör, älskar jag". berättar Taylor Lautner till RT. "David Slader är perfekt för den tredje filmen eftersom den är mörkare. Eclipse är min favorit bok."

Ashley Greene, som spelar vampyren Alice, berättar för RT att Slader är inte bara prinsen av mörker. "David är faktisk hysterisk" hon skrattar, "Han har en sjuk humör att ibland vet du inte om han skojar eller inte. Eclipse kommer bli fantastisk för att han har gjort den mer vågad och mer dramatisk. Det kommer bli väldigt coolt."



 


Fakta #2: Det kommer vara mindre "kärlek" och mera "krig".


"Eclipse är inte så intim som Twilight eller New Moon," förklarar Robert Pattinson.

"Vi kommer att vara i krig, så jag kommer spela mot flera karaktärer, och inte bara Kristen. Du kommer också få veta mer om medlemmarna i The Cullens familjen. Det känns bara större."  Men var inte rädda Twihardfans - det betyder inte att kärlekhistorian är bortputtad. "New Moon satte upp en kärlekstriangel med Bella,Edward&Jacob" säger Lautner. "Så vi kommer utveckla mer i Eclispe. Det är en tuff sitaution för dom tre, för att Bella kämpar mellan yvå killar, Jacob kan inte få flickan som han älskar och sen finns det Edward, med alla hans problem."



 


Fakta #3: Varulvarana kommer höja stämningen


"Vi alla har lockas av vampyr familjen," säger Nikki Reed, som spelar vampyren Rosalie. " Men varulvgrabbarna  är på en helt annan nivå. Dom kommer in med en ung,spelfull, behaglig värme. Det är väldigt sexigt." Och för Pattinson, erkänner hans avensjukan av Taylor Lautners nya fysik som kommer händigt till rollen. "I Eclipse, Taylor och jag har många scener tillsammans där vi måste vara avensjuka och tycka synd om varandra," säger han. "Så det hjälper att jag faktisk känner mig sämre när jag ser hans kropp, speciellt för att han är yngre än mig. Han fyller varje sak på listan som en tonåringtjej vill ha, fysisk, i en kille. Jag kände att jag var tvungen att överbevisa mig själv över honom".



 


Fakta #4: Det är mer action.


"Filma Eclipse förändrade faktisk mitt liv" säger Nikki Reed om den hårda träningen som casten fick gå igenom. " Jag har aldrig varit så tränad - det är första gången i mitt liv jag faktisk har biceps. Det är konstigt att jämföra hur vi ser ut nu än hur vi såg ut i den första filmen. Hela casten har kommit till set  för Eclispe och sett super-biffiga ut."

Den nya castmedlemmen Bryce Dallas Howard försökte spela ett spratt på casten under ett stunt, men hon räknade inte med Pattinsons sätt att skämmas för sig själv. " Vi hade en fight scen när Bryce var tvungen att ta mig i håret," han skrattar. "Så hon tog en bit av min stuntdubblares peruk och skulle låtsas att hon hade dragit det från mitt hår. Hon sa till mig att skrika   och storma ur tagnignen, men det var så pinsamt. Hon hade en stor klump av hår från min stundubbels håri hennes hand, och jag var liksom "Oww", det kändes overkligt." Medan resten av casten hade roligt med deras stunts, spara en tanske för Taylor Lautner. "Eclispe har mer fysisk för min karaktär" förklarar han," men när jag har en action scen, är jag en varg, så allt blir klart med en CGI.



 


Fakta #5: Slutet kommer bli bra avslutning med en fjärde - och kanske en femte - film.


Det finns fyra böcker i Twilight saga: Twilight, New Moon, Eclipse och Breaking Dawn. Men Ashley Greene gav RT ett starkt intygan ännu att det kommer bli fem filmer. "Vi är färdigt filmat Eclispe och en antar att, om New Moon kommer göra så bra som Twilight, då kommer vi börja filma Breaking Dawn nästa år" sägger hon. " Den enda saken är att, Breaking Dawn är en väldigt stor bok så det skulle bli en väldigt lång film, Vi tror att dom kanske bestämmer sig för att dela upp den i två, som dom gjorde med Harry Potter, hur som helst, behöver vi skynda oss med att spela in för att, olik för Harry Potter, åldras inte vampyrer. Så vi behöver se likadana ut! "


Av Twiiliight - 27 november 2009 17:04

Jasper Hale-Cullen är bara inte en vampyr utan han är också en gitarr/sångare.

Jackson Rathbone (aka Jasper) är medlem i ett band som heter 100 Monkeys.


Här har du några bilder från en spelning från Viper :)


         

Av Twiiliight - 27 november 2009 15:53

New Moon är fortfarande på bion, och det har gått en vecka sedan filmen hade premiär. Men om ca 7 månader så kommer den tredje filmen: Eclipse på bio :)



Ett klipp med Mario Lopez som kommer prata om Eclispe och olika från casten. Och lite blodiga detaljer om Eclispe.

Bästa klipp :D


Av Twiiliight - 27 november 2009 15:46

Taylor Lautner var på Lopez Tonight med George Lopez för att promota New Moon. Visste ni att Taylor har arbetat med Gorge innan som Adeventures of Shark Boy och Lava Girl.  Och nu så kommer dom båda vara med i Valentine´s Day  som kommer denna Februari :)



Av Twiiliight - 27 november 2009 15:35

 

Av Twiiliight - 27 november 2009 15:33

It would be more… prudent for you not to be my friend. But I’m tired of trying to stay away from you, Bella.

- Edward Cullen

Av Twiiliight - 26 november 2009 22:41

Heej alla, nu ska jag sova, så hoppas att alla har det bra och är nöjda med dagens inlägg. Ha det bra :)


Minne:

 

Presentation


Twiiliight

Omröstning

Vilken Twilight-film var bäst
 Twilight
 New Moon
 Eclipse
 Breaking Dawn del 1
 Breaking Dawn del 2
 Både Breaking Dawn delarna
 Alla
 Ingen av dem

Frågeruta

46 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards